Sikkerhed
Omtanke og fornuft
Hvis noget ser anderledes ud ved MitID-login, skal man straks kontakte Hotline.
Nogle IT-kriminelle ringer op og udgiver sig for at arbejde for et kendt firma. Under forskellige påskud (fx at hjælpe dig med din pc), forsøger de at få dig til at logge på Netbanken, imens de kigger med eller evt lokker dine kortoplysninger ud af dig. Hvis du bliver ringet op og bedt om at logge på Netbanken, så afbryd telefonforbindelsen og kontakt straks Hotline.
Hvis du skal overføre penge til udlandet og modtageren skifter kontonummer undervejs anbefaler vi, at du dobbelt-tjekker, hvem der ejer kontoen inden du overfører pengene.
Undgå Phishing/smishing - Svindel via mail eller sms
Mange danskere modtager jævnligt falske e-mails eller smser, der ser ud som om, de er sendt fra banken, MitID, Visa, MasterCard, Nets, PayPal og lignende.
Banken og de øvrigt nævnte sender aldrig uopfordrede mails og sms'er, hvor vi beder kunderne om at oplyse CPR-nr., pinkoder, adgangskoder, kortoplysninger, MitID eller lignende personlige oplysninger.
Undlad derfor at besvare eller at følge et evt. link.
Undgå Netbank-svindel
Vi opfordrer til at holde computeren opdateret for at undgå svindel.
Klik på menupunktet "Gode råd" i venstre side af skærmbilledet for at høre nærmere om, hvordan du kan sikre din PC mod indbrud.